Un logo identifică compania sau produsul prin folosirea unui logotip, steag, simbol sau semnătură. Un logo nu promovează o companie direct, nici nu descrie perfect busines-ul în care activează. Semnificația logo-ului derivă din calitatea lucrului pe care îl simbolizează, ci nu invers, logo-urile fiind utilizate în a identifica, nu a explica. Într-o explicație populară definirea lui ar fi că – ”înțelesul” siglei nu este mai important ca ”aspectul” ei.
Pentru a explica mai bine acest concept, gândește-te la logo-uri ca și cum ar fi oameni. Noi preferăm să fim strigați pe nume, nu prin descrierea aspectului nostru (tipul care poartă mereu albastru și are părul blond). În acest fel, logo-ul nu ar trebui să descrie perfect activitatea business-ului, ci ar trebui ca business-ul să fie ușor reperat, recunoscut și ușor de reținut cu ajutorul logo-ului.
Este foarte important de notat că numai după ce cream un logo care devine familiar, el va funcționa în modul in care a fost conceput.
De aceea conceperea unui logo trebuie să fie un proces bine gândit, cu multă rabdare și care să urmeze cu atenție următorii pași:
• Cercetarea domeniului / industriei în care activează business-ul
• Familiarizarea cu clientul
• Schițe și explicații cât mai relevante ale conceptului
• Reviziile
• Organizarea și retușarea conceptului final
• Implementarea acestuia
• Conceperea vizualurilor pe baza logo-ului ales.