
Ce este brandingul?
Brandingul este inzestrarea unor produse si servicii cu “puterea” unui brand. Este procesul de a da semnificatie unei companii, unui produs sau unui serviciu prin crearea si modelarea unui brand. Este o strategie dezvoltata de companii pentru a ajuta consumatorii sa le identifice rapid produsele si pentru a le da un motiv sa le aleaga produsele, serviciile clarificand ce reprezinta acel brand.
Obiectivul este de a atrage si retine clientii prin oferirea produselor si serviciilor care sunt conforme cu standardul brand-ului.
Dar ce este rebrandingul?
Rebrandingul este crearea unui aspect nou pentru un produs sau o firma consacrata. Scopul rebrandingului este acela de a influenta perceptia consumatorului in privinta unui produs, serviciu sau a firmei per total prin revitalizarea brandului pentru a parea moderna si relevanta vis-a-vis de nevoile clientilor.
Sunt multe motive pentru care o firma poate dori o imagine de brand diferita. Evolutia viziunii pentru a arata o schimbare de directie, dorinta de a se face remarcata fata de competitorii sai, actualizarea unei imagini corporative pentru a tinti un public mai tanar, extinderea domeniului de activitate sau pentru a reflecta o fuziune. Firmele uneori vor sa prezinte o noua imagine pentru gestionarea reputatiei cu scopul de a se distanta de trecut.