Un logo identifică compania sau produsul prin folosirea unui logotip, steag, simbol sau semnătură. Un logo nu promovează o companie direct, nici nu descrie perfect busines-ul în care activează. Semnificația logo-ului derivă din calitatea lucrului pe care îl simbolizează, ci nu invers, logo-urile fiind utilizate în a identifica, nu a explica. Într-o explicație populară definirea lui ar fi că – ”înțelesul” siglei nu este mai important ca ”aspectul” ei.
Pentru a explica mai bine acest concept, gândește-te la logo-uri ca și cum ar fi oameni. Noi preferăm să fim strigați pe nume, nu prin descrierea aspectului nostru (tipul care poartă mereu albastru și are părul blond). În acest fel, logo-ul nu ar trebui să descrie perfect activitatea business-ului, ci ar trebui ca business-ul să fie ușor reperat, recunoscut și ușor de reținut cu ajutorul logo-ului.
Este foarte important de notat că numai după ce cream un logo care devine familiar, el v-a funcționa în modul in care a fost conceput.