Un rol foarte important în crearea brandului dorit, îl are identitatea vizuală.

În majoritatea cazurilor, crearea identității se bazează pe elementele vizuale folosite de companie, majoritatea lor fiind conținute și explicate într-un manual de brand, toate acestea alcătuind o identitate, care este aplicată într-o largă varietate de medii, folosind numai paletele de culori, fonturile și layout-urile aprobate. Aceste instrucțiuni se bazează pe faptul că identitatea companiei este pastrată corect, ceea ce face ca întregul brand să devină ușor de recunoscut.

Identitatea sau imaginea unei companii este alcătuita din mai multe elemente vizuale:

•Logo-ul (Simbolul intregii identități și brand)
•Elementele tipografice (Cărți de vizită, plicuri, scrisori oficiale, etc.)
•Marketingul offline (Flyere, broșuri, mape prezentare, etc.)
•Produse și Ambalajul produslui
•Design-ul articolelor de îmbracăminte (hainele purtate de angajați)
•Signalistica (casete luminoase, colante masini, bannere, etc.)
•Marketingul online (website, rețele de socializare, newslettere, e-mail signature, etc.)
•Alte elemente de prezentare a brandului (spoturi tv, radio, etc.)
•Orice vizual care reprezintă brandul

Toatea aceste elemente alcătuiesc o identitate și sunt menite să ajute brandul ca un întreg.